طرز تهیه خوراک لوبیا با قارچ

خوراک لوبیا با قارچ یکی از مقوی ترین غذایی است که به راحتی در منزل تهیه می شود می توانید آن را بدون قارچ هم تهیه کنید.

طرز تهیه خوراک لوبیا با قارچ

مواد لازم برای خوراک لوبیا و قارچ:
لوبیا چیتی ۲ پیمانه
پیاز متوسط ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
قارچ ورقه شده به مقدار لازم
فلفل، زردچوبه، نمک به مقدار لازم
آویشن، پودر پاپریکا به مقدار لازم
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با قارچ :

برای طرز تهیه لوبیا با قارچ، ابتدا در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و پیاز را خرد کنید و داخل قابلمه بریزید کمی تفت بدهید و فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت بدهید سپس ۲ قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی را به پیاز ها اضافه کنید و تفت بدهید و بعد لوبیاهایی را که از شب قبل خیس کردید را به آن اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن ۳ لیوان بزرگ آب به آن اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا با شعله ی کم آرام آرام بپزد. پس از اینکه لوبیاها پخته شد قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کنید و به آن اضافه کنید و اجازه بدهید تا قارچ ها هم بپزند. و بعد از پخته شدن قارچ ها نمک و دارچین و آویشن را به آن ها اضافه کنید در صورت تمایل ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو را به آن اضافه کنید و بعد از چند جوش خوردن شعله را خاموش کنید.

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی با قارچ و سیب زمینی:
خوراک لوبیا چیتی با قارچ,خوراک لوبیا و قارچ

طرز تهیه خوراک لوبیا با سیب زمینی و قارچ

مواد لازم برای خوراک لوبیا چیتی با قارچ و سیب زمینی :
لوبیا چیتی ۲ لیوان
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ عدد
قارچ ۴ عدد
گوجه فرنگی ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و نمک و زردچوبه به مقدار لازم
آبلیمو به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی:

ابتدا بهتر است برای رفع نفخ و سهولت در پخت لوبیا چیتی، آن را از شب قبل در آب بخیسانیم. توجه داشته باشید که اگر بتوانید چند بار آب لوبیا چیتی را تغییر دهید به طور کامل نفخ آن برطرف می شود و در زمان پخت به راحتی می پزد.

برای تهیه خوراک لوبیاچیتی، ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و با مقداری روغن داخل قابلمه تفت بدهید بعد از طلایی شدن پیازها نیمی از آن را بردارید و کنار بگذارید. سپس سیرها و گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و خرد کنید و اضافه کنید و تفت بدهید و اجازه بدهید تا آب گوجه ها کاملا تبخیر شود و بعد رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید.

سپس لوبیاها را آبکش کنید و به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و با هم تفت بدهید.

دلایل ترک خوردن روی کیک چیست؟
راز و رمز تهیه خوشمزه ترین ترشی

اکنون حدود ۵ لیوان آب روی مواد بریزید و درب تابه را بگذارید و اجازه بدهید لوبیاها با حرارت بسیار ملایم حدود ۳ ساعت بپزد. سیب زمینی را به صورت مکعبی خرد کنید و در مقداری روغن تفت بدهید تا نیم پز شوند.

بعد از اینکه ۲ ساعت از پخت خوراک لوبیا گذشت سیب زمینی ها را به همراه نمک، فلفل سیاه و نیمی از پیاز داغ که قبلا کنار گذاشتید به خوراک اضافه کنید. اکنون نوبت خرد کردن قارچ ها است پس از خرد کردن قارچ ها به خوراک اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: پای گوشت و لوبیا چیتی

پس از اضافه کردن مواد به خوراک اجازه بدهید حدود ۱ ساعت دیگر بپزد تا خوراک لوبیا چیتی جا بیفتد و آماده سرو شود. پس از اینکه خوراک لوبیا چیتی آماده شد آنرا در ظرف مورد نظر بکشید و به همراه آبلیمو و نان سرو کنید.

بدون مراجعه حضوری ویزیت شو!

ویترین آنلاین طلا /گارانتی تعویض

طرز تهیه لوبیا چیتی با قارچ,خوراک قارچ و لوبیا

نکاتی برای تهیه ی خوراک لوبیا با قارچ

نکاتی برای طرز تهیه لوبیا چیتی با قارچ :

• برای تهیه خوراک لوبیای چیتی حتما اول لوبیاها را چند ساعت با آب سرد خیس کنید و چند مرتبه آب روی لوبیا را عوض کنید تا نفخ آن ها گرفته شود.

• در صورت تمایل می توانید برای تهیه خوراک لوبیا از عصاره ی گوشت و یا از آب قلم استفاده کنید.

• برای لعاب انداختن خوراک لوبیا می توانید یک سیب زمینی کوچک با لوبیاها بپزید و برای اینکه پیدا نباشد آن را بیرون آورده و خوب له کنید و به خوراک لوبیا اضافه کنید.

* اگر دوست ندارید از سیب زمینی استفاده کنید می توانید بعد از پخت کامل لوبیا و اضافه کردن مواد آن یک قاشق آرد گندم را با کمی آب سرد مخلوط کنید و به خوراک لوبیا اضافه کنید و اجازه بدهید بجوشد تا هم بوی خامی آرد گرفته شود و هم لعاب بیاندازد.

• برای تهیه ی خوراک لوبیا می توانید از لوبیا کشاورزی هم استفاده کنید که واقعا خوشمزه می شود.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *