روسیه به انتشار اطلاعات “نادرست” درباره ویروس کرونا متهم شد

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، روزنامه نیویورک تایمز و خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش‌هایی مدعی شدند که مقامات ارشد یگان اطلاعات نظامی روسیه موسوم به “GRU” مسئول این کمپین “پخش اطلاعات نادرست” هستند.

براساس این گزارش ها، ظاهرا این کمپین شامل انتشار مقاله‌های خبری با ادعاهای بی‌پایه و اساس درباره منشاء ویروس کرونا و نحوه پاسخگویی مسکو و آمریکا به آن و دیگر موضوعات هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام دولتی ناشناس گزارش داد که گزارشات درباره این کمپین اطلاعات نادرست به تازگی از حالت محرمانه خارج شد تا مقامات بتوانند آزادانه درباره آن صحبت کنند. این مقامات هیچ اطلاعات اساسی را درباره فعالیت‌های ادعا شده روسیه ارائه نکردند.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این مقالات خبری در وب‌سایت‌هایی چون “InfoRos.ru” که تحت کنترل دولت روسیه قرار دارد و “OneWorld.Press” که به گفته مقامات آمریکایی مرتبط با اداره اصلی اطلاعات روسیه (GRU) است، منتشر می‌شدند.

بر اساس گزارشات، در بازه زمانی بین اواخر مه تا ژوئن، برخی از این وب‌سایت‌ها ۱۵۰ مقاله منتشر کردند و در آنها به پخش ادعاهای غلط درباره پاندمی ویروس کرونا پرداختند. یکی از این مقاله‌ها شامل تیتری تحت عنوان “اقدامات روسیه در مبارزه با کووید-۱۹ به آمریکا در زمینه تشنج‌زدایی کمک کرد” بود که به گفته یکی از مقامات آمریکایی باعث جلب توجه جامعه اطلاعاتی آمریکا شد. این عنوان ظاهرا به غلط تاکید داشت که روسیه در بحبوحه پاندمی کرونا کمک‌های مهم و اساسی برای آمریکا فراهم کرده است.

دیگر مقالات حاکی از آن بودند که ویروس کرونا بخشی از تلاش آمریکا برای اعمال دیدگاهش از “نظم جهانی” است و اینکه کووید-۱۹ “تجربه‌ای در دستکاری جهان” بود.


منتشر شده

در

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *