دست از مادری کردن برای همسر خود بردارید

درصورتی که کمی در مورد این مسئله فکر کنید متوجه می شوید این شیوه رفتار میتواند در شما حس گناه ایجاد نموده و حتی این نگرانی وجود دارد که همسرتان نسبت به شما و رابطه زناشویی خویش سرد شود.

چگونه زن ها در حق مردها مادری می کنند؟

– در حق آن ها زیاده از حد موثر واقع شدن و انجام دادن کارهایی که می بایست خودشان انجام بدهند:به عنوان مثال:به دنبال کلیدش می گردیم، لباس هایش را پشت سرش جمع می کنیم، کراواتش را برایش درست کرده، موهایش را مرتب می نماییم، صبح ها پیش از آن که به سر کار برود لباس هایش را انتخاب می کنیم، شب ها پس از بازگشتن از کار لباس هایش را از تنش درمی آوریم.

– راه انداختن بازي های کلامی با آنها مانند بازي حدس بزن برای بیرون کشیدن اطلاعات از آن ها؛ به عنوان مثال می گوییم:گرسنه ای؟ دوست داری کمی آش برایت درست کنم؛ نه؟ برایت ماهی درست کنم؟ دسر چطور؟ با یک سوپ موافقی؟ زیاد جالب بنظر نمی آید؟ خب بگذار فکر کنم. یک ساندویچ گریل شده چه طور است؟ آنرا هم دوست نداری؟

– ما معمولاً چنين تصور می کنیم؛ مردها کم حافظه بوده و یا فراموشکار هستند و اطلاعاتی که می بایست خودشان بخاطر داشته باشند را به آن ها خاطرنشان می کنیم:یادت باشد هنگامی که رسیدی زنگ بزنی، یادت نرود سوزی را از کلاس موسیقیش برسانی خانه. یادت باشد زباله ها را دم در بگذاری! وقت دکترت یادت نرود!

– آنها را ملامت می کنیم، انگار بچه اند؛« چگونه می توانی بدون ژاکت بیرون بروی؟ نمی بینی هوای بیرون سرد است؟»،« چندبار باید بگویم پیش از این که بخوابیم چراغ ها را خاموش کن؟»،« صورت حساب های برق خيلي بالا رفته» و…

– عهده دارشدن کارهایی که فکر می کنید نمی توانید بدرستی انجام بدهند:” چنانچه اجازه بدم برای شام فردا اون جایی را رزرو کنه، می دونم مانند همیشه یک اشتباهی می کنه. یا وقت را اشتباه می گه، یا یادش میره که یک میز خوب انتخاب کنه، بنابراین مدام خودم این کار را می کنم.”” دفعه آخر که استیون را فرستادم برای بچه ها لباس بخره، فاجعه بود. بچه ها هیچوقت نتونستن اون لباس ها را برای مدرسه بپوشند.

این بار خودم می برمشان. نمی تونم اجازه بدم دوباره چنين اتفاقی بیفته.”” ماهها پیش، از جین خواستم یک هتل خوب تو شیکاگو پیدا کنه، ولی اون فراموش کرد این کار را بکنه. اکنون برنامه سفرمان سه هفته عقب افتاده و این منم که مجبورم تمامی کارها را انجام بدم. بهتر بود از اول خودم کارها را انجام می دادم.”

– اصلاح کردن اشتباهاتشان و امر و نهی کردن به آن ها:” نه عزیزم اون زن و شوهری که تو تعطیلات دیدیم، اهل ویرجینیا بودند، نه وست ویرجینیا.”” عزیزم اون طور که این واژه را در جمله بکار بردی، غلط بود.”” فکر می کنم درصورتی که مسیر ۴۱ را انتخاب کنیم به ترافیک خیابان گرد بر نمی خوریم.”” اگه جای تو بودم الان از سمت چپ رانندگی می کردم.”” به چه دلیل به مادرت زنگ نمی زنی بگی بچه ها بیمار شدند و سرت خيلي شلوغه و برای یک شنبه دیگه نمی تونیم به اون سر بزنیم. هر چی گفتی این یکی را نگو که هفته پیش رفتیم و مادر منو دیدیم.”

مادری کردن برای همسر ,شوهرتان زن می‌خواهد نه مادر,برای شوهرتان مادری نکنید

مادری کردن برای همسر

اسیب های مادری کردن برای شوهر

مادری کردن برای همسر یکی از بزرگ ترين اشتباهاتی است که زنان مرتکب میشوند و سبب می شود ارتباطات زناشویی آنان سرد شده و مرد از منزل فراری شود.

سریع ترین راه ممکن برای کشتن عشق، شور و حال و حرارت روابط زناشویی، مادری کردن در حق همسرتان است.

مقدمه

احتمالا تابحال در بین فامیل و دوستان، خراب شدن زندگی زنان خيلي بامحبت را هم دیده اید آن هایی که تمام مسوولیت های منزل را برعهده گرفته بودند؛ شوهران شان را مثل یک مادر خوب تر و خشک می کردند ولی یک دفعه شوهران شان به آنها بی وفایی می کنند و زندگی آنها رنگ دیگری می گیرد؛ در این مواقع همه تعجب می کنند که به چه دلیل شوهر، زن مهربانش را رها کرده است.

همه شوهر را شخصی بدذات و بدجنس می دانند که هیچ چیز از قدردانی و عشق یاد نگرفته است، ولی مسأله ای که این وسط فراموش می شود این است که آن شوهر از زندگی کردن با زنی که مانند مادرش است خسته شده است، چرا‌که وی دوست داشته با شخصی ازدواج کند که همسر و معشوقش باشد و نیازهای عاطفی وی را رفع کند. اگر شما هم جزء همین گروه از زنان بامحبت هستید بهتر است تا دیر نشده است به فکر چاره باشید.

به خاطر داشته باشید کنارگذاشتن این عادتها آنقدر هم ساده نیست، ولی چنانچه موفق شوید این عادتها را کنار بگذارید، حس زنانگی بیشتری خواهید کرد و همسرتان هم به نوعی حس مردانگی بیشتری خواهد کرد.

مادری کردن برای همسر ,شوهرتان زن می‌خواهد نه مادر,برای شوهرتان مادری نکنید

برای شوهرتان مادری نکنید

با این رفتارها شوهرتان را از دست می دهید

– انجام تمام کارهای شخصی وی و بی اندازه مواظب او بودن:مثل همیشه جمع کردن لباس‌های همسرتان و منظم کردن مکرر کمدهای او.

– دست کم گرفتن او و برعهده گرفتن کارهایی که او باید انجام دهد:یادآوری مکرر در مورد قرارها، پیدا کردن وسایلی که او اغلب گم می کند و …

– برعهده گرفتن اکثر مسوولیت ها به علت اینکه فکر می کنید همسرتان از پس آ ن ها برنمی آید:مثل خرید تمامی امور منزل را برعهده گرفتن

– نکوهش کردن وی مثل یک بچه:چه طور می توانی بدون ژاکت بیرون بروی نمی بینی هوای بیرون سرد است؟ چند مرتبه باید بگویم چراغ ها را خاموش کن؟ صورت حساب های برق خيلي بالا رفته و …

– تصحیح کردن خطاها شان و امر و نهی کردن به آنها بالاخص در جمع:به عنوان مثال« اگه جای تو بودم حالا از سمت چپ جاده رانندگی می کردم.»

مادری کردن برای همسر ,شوهرتان زن می‌خواهد نه مادر,برای شوهرتان مادری نکنید

آسیب های مادری کردن برای شوهر

چطور می توانم از مادری کردن در حق همسرم دست بردارم؟

به همسرتان احترام بگذارید

یکی از چیزهایی که مردان که به آن نیاز دارند، احترام از طرف همسرشان است. این موضوع به نظر قدیمی است ولی هر کتابی را که در مورد شناخت مردان بخوانید این موضوع را گوشزد خواهند کرد. یک مرد باید احساس کند که مورداحترام است و شما او را تحسین می کنید.

گاهی اوقات که احساس می کنید که او بسیار محترم نیست، احترام گذاشتن دشوار است. اما حفظ این ایده که احترام برای مردان بسیار مهم است، این موضوع را آسان خواهد کرد. او شوهر و پدر فرزندان و رهبر خانواده است و باید مورد احترام باشد. تاثیر احترام گذاشتن در به مرد در زندگی شگفت انگیز است.

با او بچگانه حرف نزنید

آنگونه که مادرها با بچه های شان صحبت می کنند با او صحبت نکنید. به خودتان قول بدهید با نامزد یا همسرتان طوری صحبت نکنید كه گویی او یک پسربچه ۵ساله است. این به آن معناست که اصلا او را نکوهش نکنید. اشکالی ندارد اگر بگویید از دستش ناراحت و عصبانی هستید، اما این کار را به گونه ای که یک بزرگسال با بزرگسال دیگر انجام می دهد، انجام دهید نه مثل یک مادر عصبانی که از دست پسربچه شیطانش به ستوه آمده است.

حرف های بچگانه زدن چطور؟ به عقیده من کمی با لحن کودکانه حرف زدن کاملا طبیعی است، چون این راهی است بسیار صحیح برای درمیان گذاشتن احساسات آسیب پذیرمان، اما چنانچه با نامزد یا همسرتان حرف های بچگانه می زنید، این یک مشکل شمرده می شود. وقت آن رسیده که رفتاری بالغانه داشته باشید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *